http://www.thebiblerevival.com/clipart3.htm
פרשת תצוה – בגדי אהרון
מה הקשר בין בגדים, אבנים יקרות ואחריות? מה פתאום לשים עם שלם על הכתפיים, על הלב ועל הראש? אחריות וגם פעמונים בפרק של עגלונת לפרשת תצוה
מה הקשר בין בגדים, אבנים יקרות ואחריות? מה פתאום לשים עם שלם על הכתפיים, על הלב ועל הראש? אחריות וגם פעמונים בפרק של עגלונת לפרשת תצוה
פרק אחד על היאחזותו של אברהם בזכרון וסיפור היכרותם של רבקה ויצחק. פרק נוסף על היאחזותו של אברהם במקום ולקראת יום הסיגד שיחול בשבוע הבא
שני פרקים של עגלונת לפרשת וירא – הפרק הראשון עוקב אחר הסיפור המשפחתי – הולדת יצחק, הפיכת סדום, הגר וישמעאל, עקדת יצחק והשאלה – מי בעצם עמד בנסיון, אברהם או שרה? הפרק השני עוסק בשלום, באמת ובמה בעצם ההיפך מלשקר?
פרק אחד על ההליכה של אברהם ושרה, על מריבות הרועים וברית המילה, פרק שני על היכולת לראות חזון ולדמיין הבטחה מעבר לגבולות.
פרק אחד על סיפור המבול ותבת נח, מהקטנה שבחיות ועד היכולת לנשום אל מול הכעס או התסכול הכי גדול, פרק שני על סיפור מגדל בבל וההזדמנות שיש בו לממש את ברכת העמים.
עגלונת מתחילה לקרוא שוב מבראשית – פרק אחד שמתרכז בסיפור הבריאה במסורת היהודית, מיתוסי בריאה בתרבויות אחרות ובתפקידנו המיוחד בבריאה. פרק נוסף על הדרמה בגן עדן ובעיקר על תפקיד האישה בהענקת החַיּוּת האמיתית לאנושות – ההשכלה!
באלו מילים מסתיימת התורה? איך מפרש אותן רש"י? למה לומר ישר כח למשה ששבר את הלוחות? ומה הסיפורים, הדמויות והרעיונות האהובים והזכורים ביותר? עגלונת מסיימת שנה שניה של קריאה בפרשות השבוע בפרק מיוחד לפרשת "וזאת הברכה" ולשמחת תורה
למה דווקא סוכות? מה הקשר ליציאת מצרים? מה אוספים בסתיו? ובעיקר, על שמחה ומה מלמד אותנו סוכות על לשמוח! עגלונת בפרק חגיגי לחג הסוכות
איזה כח תציע השירה? מה יאמרו האבות והזקנים? איזה כח יש בשרשרת הדורות?
עגלונת בפרק חדש לפרשת האזינו
על כתיבה, על מצוות הקהל ועל שירה. פרשה קצרה על כח גילוי הפנים של שורות קצרות. עגלונת בפרק לפרשת וילך
מה הקשר בין בגדים, אבנים יקרות ואחריות? מה פתאום לשים עם שלם על הכתפיים, על הלב ועל הראש? ואיך זה קשור לפורים ולעמלק? אחריות, זכרון וגם פעמונים בפרק של עגלונת לפרשת תצוה
http://www.thebiblerevival.com/clipart3.htm
גם אחר שימחה עמלק, אין השם שלם ואין הכסא שלם עד שימחה גם זרעו של עמלק, הזרעים שזרע
בנו, ולכן מחה אמחה את זכר עמלק, כי הלשון כפול מורה על מהירות הדבר כמו… מחה אמחה
מהרה כדי שלא יישאר אחריו הרבה זרעים.
הרב קלונימוס קלמיש מפיאסצנא בספרו "אש קודש", בשנת תש"ב בגטו ורשא
אין אדם שהוא אי, שלם לעצמו; כל אדם הוא חלק מהיבשה, נתח מן האדמה. כשרגב-עפר נסחף בים, אירופה פוחתת ממש כמו אילו נסחף צוק, כמו אילו נסחפה אחוזת ידידיך או אחוזתך שלך. מותו של כל אדם ממעיט אותי משום שאני כרוך באנושות. ועל כן אל תשלח לעולם לברר למי מצלצל הפעמון: לך הוא מצלצל!
ג'ון דאן (תרגום: שמעון זנדבנק)